טעינת רכבים חשמליים

טעינת רכבים חשמליים

אחת המהפכות הגדולות בשנים האחרונות מתרחשת דווקא בעולם הרכב. כבר עשרות שנים שרכבים המונעים בעיקר על בנזין או סולר נוסעים בכבישים, אך נראה שבשנים הקרובות הדבר הולך להשתנות. הרכבים החשמליים אשר מספרם גודל מיום ליום נראים יותר ויותר בכבישים, וגם מי שלא עוקב אחר מדורי הרכב בעיתונים או באינטרנט, כבר מודע לכך שהעתיד בעולם הרכב הוא רכבים הפועלים על סוללות. בניגוד לרכבי בנזין להם כבר ישנם רשת גדולה של תחנות דלק, לרכבים חשמליים נדרש פתרון ארצי הכולל עמדות רבות של טעינת רכבים חשמליים אשר יהיו פזורות בכל רחבי הארץ ויאפשרו לנסוע ממקום למקום ללא חשש.

האם פריסה של עמדות טעינת רכבים חשמליים היא מורכבת?

באופן עקרוני כאשר מדובר על עמדות של טעינת רכבים חשמליים, אנחנו זקוקים בעיקר לדבר אחד – חשמל. כאשר מדובר על מקומות בהם אספקת החשמל סדירה, התקנה של עמדת טעניה עבור רכבים חשמליים היא דבר פשוט ולא מורכב. עם זאת, כאשר מדובר על מקומות שונים בהם אספקת החשמל נעשית באמצעות אנרגיה ירוקה כמו למשל קרני השמש, ישנו צורך בפתרונות מתקדמים אשר יאפשרו זרימה רציפה של רשת החשמל גם כאשר אין אפשרות לייצר את החשמל בצורה הרגילה. מערכות מתקדמות כאלה כבר מפותחות ומיושמות במקומות רבים, והם מאפשרות התקנה של עמדות טעינה יעילות ואמינות בכל מקום.

האם רכב חשמלי מזהם פחות מרכב רגיל?

באופן מפתיע, מחקרים רבים מראים שייצור החשמל הנדרש עבור ייצור והפעלה של רכבים חשמליים גורם לזיהום של עד 60 אחוז יותר מרכבים אחרים. הסיבה לכך היא הדרך בה אנחנו מייצרים חשמל – דלקים מאובנים כמו פחם או נפט אשר מזהמים מאוד את כדור הארץ. ולכן, מהפכת הרכב החשמלי שכבר יצאה לדרך הולכת יד ביד עם מהפכת האנרגיה הירוקה בכדי לגרום לכך שהמעבר לרכבים חשמליים ישתלם עבור השמירה על כדור הארץ.

האם אפשרי להקים עמדות טעינת רכבים חשמליים המבוססות על אנרגיה ירוקה?

החשמל המיוצר באמצעות אנרגיה ירוקה אינו שונה מהחשמל הרגיל המועבר ברשת החשמל המוכרת, וכמובן שיכול להוות פתרון עבור טעינה של רכבים חשמליים. עם זאת, בכדי לוודא פעילות רציפה ויעילה של אספקת החשמל יש צורך במערכות מיקרו גריד חכמות אשר יודעות לאגור את האנרגיה ולשמור אותה לטווח ארוך, ובכך למקסם את התועלת באנרגיה הירוקה, ולגרום למצב שהשימוש בה יהיה רציף וזמין, וכמובן זול יותר מאשר שימוש בדלקים שונים.